14-05-2020

Coronavirus en bankzaken

Coronavirus en bankzaken

RegioBank is uw bank dichtbij. Dat krijgt in deze onzekere tijden een wat andere lading dan u van ons gewend bent. Het coronavirus raakt ons allemaal. Het is belangrijk dat u weet dat u van ons op aan kunt. Juist nu.

Het coronavirus beheerst het nieuws van iedere dag. Toch krijgen wij regelmatig vragen over enkele bankgerelateerde kwesties. Wij vertellen u er via deze weg graag wat meer over.

Limiet voor contactloos betalen
Uw RegioBank betaalpas heeft een tijdelijk hoger limiet voor contactloos betalen zonder pincode. Het maximale bedrag per betaling is tijdelijk verhoogd naar € 50. U kunt vervolgens bij elkaar opgeteld maximaal € 100 betalen op deze manier. Zo kunt u vaker betalen zonder dat u uw pincode hoeft in te toetsen.

Had u de limiet van contactloos betalen juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, totdat u de limiet zelf aanpast in Mijn RegioBank of in de app. Ook kunt u via deze weg de nieuwe limiet van € 50 zelf aanpassen als u dat wilt.

Wees alert op valse berichten
Criminelen misbruiken de berichtgeving rondom het coronavirus om geld te stelen. Bijvoorbeeld door valse berichten te sturen over een 'antibacteriële betaalpas', terwijl zo'n pas helemaal niet bestaat. Geef fraudeurs geen kans. Ook nu niet.

Klik nooit op links van verdachte berichten en open geen bijlages van een verdacht bericht. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen u vertellen of het bericht echt vanuit de bank is verstuurd of niet.

Minder contact, meer kansen voor fraudeurs
We hebben minder contact met elkaar. Ook daar maken criminelen gebruik van. Krijgt u vanaf een onbekend telefoonnummer of e-mailadres een verzoek om geld over te maken naar een bekende of een familielid? En wordt hier ook een onbekend rekeningnummer bij opgegeven? Controleer dan goed of dit klopt. Neem eerst even telefonisch contact op met het familielid of de bekende via het oude, vertrouwde nummer dat u van diegene heeft. Boek vooral niets over voordat u met elkaar heeft gesproken.

Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen? Of heeft u andere bankvragen?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0299-200910 (Volendam) en 0299-200940 (Purmerend).

Meer artikelen hierover:

RegioBank Sparen Betalen