Schade melden: start hier met het online formulier

Heeft u schade? Dan wilt u natuurlijk zo snel mogelijk weten hoe u dit oplost. Meld de schade zo snel mogelijk bij nemassdeboer en lees de tips hieronder goed door om meer problemen te voorkomen.

Wilt u als particulier schade melden?

Meld de schade zo snel mogelijk
De snelste manier om het op te lossen is het invullen van ons online formulier.

U bent uiteraard ook welkom op één van onze kantoren. Adressen en Openingstijden

Schade melden particulier

Wilt u als bedrijf uw schade melden?

Meld de schade zo snel mogelijk
De snelste manier om het op te lossen is het invullen van ons online formulier.

U bent uiteraard ook welkom op één van onze kantoren. Adressen en Openingstijden

Schade melden zakelijk

Expertise

Soms schakelt de verzekeraar een expert in. Dit is afhankelijk van de hoogte van de schade. Bij schades boven de € 750,- wordt er bijna altijd een expert ingeschakeld door de verzekeraar. Een expert beoordeelt de hoogte van de schade en kijkt naar hoe de schade is ontstaan.

Of deze schade vervolgens vergoed wordt, beoordeelt de verzekeraar. Kleinere schades worden vaak afgehandeld op basis van reparatie- en aanschafnota’s. De verzekeraar heeft altijd het recht om alsnog een expert in te schakelen.

Wist u bijvoorbeeld dat het belangrijk is dat u niks weggooit wat kapot of beschadigd is? Zonder bewijs kan een expert namelijk de hoogte van de schade niet bepalen. Als de schade door inbraak is ontstaan, is het belangrijk dat u de politie belt. Heeft u schade? Dan wilt u natuurlijk zo snel mogelijk weten hoe u dit oplost.

Heeft u letselschade, wateroverlast, brand, of heeft u acute hulp nodig omdat u langs de weg staat? Bel ons op nummer 0299 200 999. Voor alle overige schades verzoeken wij u online uw schade te melden.

Noodreparatie nodig?

Om verdere schade te beperken of te voorkomen is het misschien nodig om een noodreparatie te laten uitvoeren. Bijvoorbeeld bij een kapot raam of een kapotte deur. Overleg wel eerst met onze schadebehandelaars of een noodreparatie noodzakelijk is. De reparatie van overige schade kan meestal niet direct gedaan worden, omdat verzekeraars dit vaak eerst willen laten beoordelen door een expert. Per verzekeraar verschillen hiervoor de criteria.

Schadebedrag voorschieten 

Soms moet u de schade zelf voorschieten. Betaal in dit geval de schade, maak een kopie van de factuur en stuur de originele factuur naar ons. Wij kunnen het voorgeschoten bedrag dan terugstorten op uw bankrekening. Bij grotere schades kunt u vaak een voorschot krijgen op basis van een offerte.

Meer tips

  • Brandschade? Gooi niks weg

    Bij brandschade is het belangrijk dat u niks weggooit, ook al is het kapot of beschadigd. Een expert moet alle spullen kunnen bekijken om de schade te bepalen. Bij een grote brand wordt via de brandweer vaak al iemand ingeschakeld die direct van alles voor u regelt. Bijvoorbeeld de tijdelijke woonruimte, opslag van uw spullen en het melden van de schade bij uw verzekeraar.

  • Waterschade? Laat alles eerst drogen

    Laat alles wat waterschade heeft opgelopen eerst drogen. Het kan zijn dat een aantal apparaten toch weer werkt als ze zijn opgedroogd. Is een apparaat toch beschadigd? Neem dan contact op met onze schadeafdeling via ons telefoonnummer 0299 200999. Ook bij waterschade is het belangrijk dat u niks weggooit, zodat de schade indien nodig kan worden vastgesteld door een expert.

  • Inbraakschade? Doe eerst aangifte

    Heeft u inbraakschade? Waarschuw dan eerst de politie, in verband met het onderzoek. Later doet u op het politiebureau ook aangifte waarbij u aangeeft wat er beschadigd of gestolen is. Komt u er later achter dat u iets bent vergeten op te geven? Dan kunt u een aanvullende aangifte doen. Zowel van de eerste als de aanvullende aangifte krijgt u een rapport van de politie.

Nemassdeboer maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. Instellingen